تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/04/09 - 13:05
کد خبر: 203490

در نشست خبری «از اقتصاد مقاومتی تا حقوق‌های نجومی» تشکل‌های دانشجویی؛

صندوق ذخیره خالی و حقوق‌های نجومی/ برخی در تبلیغ اقتصاد ریاضتی خباثت به خرج می‌دهند/ خرید هواپیمای تشریفاتی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟

صندوق ذخیره خالی و حقوق‌های نجومی/ برخی در تبلیغ اقتصاد ریاضتی خباثت به خرج می‌دهند/ خرید هواپیمای تشریفاتی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟

در حدود این سی و چند سالی که از انقلاب می‌گذرد، تمام تصمیمات این افراد به‌نفع سرمایه‌های خودشان و شرکت‌های تحت‌حمایت‌شان بوده است و حتی حاضر شدند به‌خاطر منافع خود، نفت را به پایین‌ترین قیمت بفروشند. این افراد حاضرند به‌خاطر سرمایه‌های خود که معمولاً محرمانه است، از منافع ملت بگذرند

خبرنامه دانشجویان ایران: صبح امروز نشستی با موضوع بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم با عنوان «از اقتصاد مقاومتی تا حقوق های نجومی» با حضور محمد سلیمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور؛ سیدمهدی فاطمی ابهری، نماینده دفتر تحکیم وحدت؛ حسین زینلیان، دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و مصطفی میرآخوری، دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در پاتوق رسانه های انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدا سیدمهدی فاطمی‌ابهری گفت: بر کسی پوشیده نیست که اکثر وزرای دولت یازدهم سرمایه‌داران کهنه‌کار هستند و همان‌طور که معلوم است سرمایه‌های آنها از رانت‌ها و پورسانت‌های قراردادهای خارجی به دست آمده، مانند قراردادهایی همچون کرسنت و قراردادهای نفتی.

وی افزود: در حدود این سی و چند سالی که از انقلاب می‌گذرد، تمام تصمیمات این افراد به‌نفع سرمایه‌های خودشان و شرکت‌های تحت‌حمایت‌شان بوده است و حتی حاضر شدند به خاطر منافع خود، نفت را به پایین‌ترین قیمت بفروشند. این افراد حاضرند به‌خاطر سرمایه‌های خود که معمولاً محرمانه است، از منافع ملت بگذرند.

فاطمی‌ابهری تأکید کرد: این افراد برای رسیدن به اهداف خودشان برخی مسائل را تئوریزه می‌کنند و منافع کشور را فدای منافع خودشان، مدیران و آقازاده‌ها می‌کنند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: از یک چنین سیستم مدیریتی که هم سالخورده است و هم برای سرمایه‌های مردم ارزش قائل نیست، چگونه انتظار می‌توان داشت که از تولید ملی دفاع و اقتصاد مقاومتی را اجرا کند. وقتی مسئول یک سازمان می‌گوید بنزین کشور غیراستاندارد است، باور کنید برای مسئله محیط‌ زیست نیست و حتماً پای منافع شخصی در میان است.

وی تأکید کرد: انتظار ما از دولت یازدهم برای اجرای اقتصاد مقاومتی مانند این است که از گاو نر انتظار شیردادن داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با اشاره به ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی نجومی، تصریح کرد: این یک مسئله تازه نیست و دولت روحانی ادامه‌دهنده یک شیوه رایج غلط است و دردآورترین قسمت این ماجرا هم این است که این موضوع بحث تغییر فرهنگ عمومی و سبک زندگی را دنبال می‌کند.

وی گفت: با دستور رئیس‌جمهور ماجرای فیش‌های نجومی حل نمی‌شود، چون این مسئله یک ساله به وجود نیامده است. عده‌ای می‌گویند حقوق‌های نجومی قانونی پرداخت شده است، آیا می‌توان با این بهانه موضوع را نادیده گرفت.

فاطمی‌ابهری اظهار داشت: حقوق‌های نجومی غیرشرعی است و برای اینکه جلوی این ماجرا گرفته شود، هم دولت و هم قوه قضائیه و هم مجلس باید وارد عمل شوند و اگر نقصی در قانون وجود دارد، اصلاح شود. مجلس باید اولویت اولش همین باشد، دولت نیز باید اجراکننده این قانون باشد و البته باید شفافیت اقتصادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: چیزی که جنبش دانشجویی را آزار می‌دهد این است که برخی مدیران از تمام مزایا و رانت‌های دولتی برخوردارند و امروز با جیب‌های پر، از انحطاط ارزش‌های انقلاب دم می‌زنند، در صورتی‌که خود‌ آنها باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده‌اند.

صندوق ذخیره خالی و حقوق‌های نجومی/ دولت از ماجرای پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران اطلاع داشت
در ادامه حسین زینلیان گفت: اقتصاد مسئله مهمی است و برخی همواره تلاش کردند که این مسئله را به حاشیه ببرند در صورتی که مقام معظم رهبری همواره با گنجاندن این موضوع در شعار سال بر اهمیت آن تاکید داشتند.

وی افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران شاهد گروهی هستیم که به خاطر انقلاب می‌خواهند از مردم انتقام بگیرند و اگر از این زاویه به ماجرا نگاه کنید شاید بسیاری از رانت‌ها و حقوق‌های نجومی طبیعی به نظر بیاید.

زینلیان ادامه داد: متاسفانه وقتی به سراغ برخی از مسئولان می‌رویم تا از آنها بخواهیم که در رابطه با حقوق‌های خود شفاف سازی کنند می‌گویند که این حرکت توده‌ای هاست و شما توده‌ای عمل می‌کنید.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: امروز مردم و مخصوصا حاشیه نشینان از مسئولان سوال دارند آنها می‌خواهند بدانند که چرا یک مسئول صبح به خاطر تخلفی که کرده برکنار می‌شود ولی شب همان روز در یک پست دیگر مسئول می‌شود. با این رفتارها ما باید به مردم حق بدهیم که گلایه کنند.

زینلیان تاکید کرد: امیدواریم مسئولان در این شبهای ماه رمضان به جای رفتن به مراسم‌ بالای شهر سری به حاشیه شهرها و مردم پایین شهر بزنند و ببیند که آنها با چه مشکلاتی زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت: مسئولی که به عنوان وزیر، معاون یا مدیرکل دولتی بوده فردای بعد از مسئولیتش می‌بینیم که یک شرکت خصوصی را راه اندازی می‌کند. کجای دنیا به کسی که این همه رانت اقتصادی و اطلاعاتی دارد اجازه فعالیت این چنینی داده می‌شود.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان یادآور شد: همین روند است که باعث می‌شود کارگران یک معدن شلاق بخورند و مسئولان نسبت به حل مشکلات آنها بی تفاوت باشند و حتی به جنبش دانشجویی هم ایراد می‌گیرند که چرا وارد این مسائل می‌شوید.

وی گفت: وقتی از کارگری که در منطقه محروم فعالیت می‌کند شغلش گرفته شود چگونه می‌تواند شکم فرزندانش را سیر کند.‌آقایانی که با ماشین‌های لوکس خارجی در بالای شهر دور می‌زنند باید جواب بدهند.

زینلیان تصریح کرد: وقتی به فلان آقا می‌گوییم چرا یک مدیر 200 میلیون در ماه حقوق می‌گیرد می‌گوید او در جمهوری اسلامی کار می‌کند ولی ‌آیا آن کارگر شلاق خورده در این نظام کار نمی‌کرد؟ متاسفانه ما امروز شاهد ظهور یک جریان امپریالیستی از نوع جمهوری اسلامی هستیم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: متاسفانه دولتی این حقوق‌های نجومی را می‌دهد که می‌گوید صندوق ذخیره ارزی‌اش خالی است حال اگر صندوق پر بود معلوم نبود وضعیت اشرافیت و پرداخت حقوق‌های نجومی چه می‌شود.

وی اضافه کرد: کسانی که می‌گفتند فلانی و فلانی اختلاس گر است چرا در رابطه با حقوق‌های نجومی سکوت کردند.

زینلیان اضافه کرد: مردم شریف ایران امروز احساس ناامیدی مطلق نمی‌کنند و هنوز می‌دانند که رهبری دارند که شب مشکلات مردم را مرور و صبح آن را به مسئولان گوشزد می‌کند و ما انتظار داریم آن دسته از مسئولانی که هنوز خود را در دایره انقلاب تعریف می‌کنند بیایند و از مردم دفاع کنند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: مسئولان امر در برخی حوزه‌ها می‌توانند مشکلات مردم را رفع کنند ولی متاسفانه به خاطر برخی چشم پوشی‌ها، بی تفاوتی‌ها و شاید حرف‌ها و فشارها سکوت کردند.

زینلیان خاطرنشان کرد: حقوق‌های نجومی طبق یک دستورالعمل خاص و با امضای دو نفر از مسئولان بانکی و بیمه‌ای پرداخت شده است این نشان می‌دهد دولت از روند پرداخت‌ها کاملا اطلاع داشته است و به همین دلیل نمی‌تواند دیگران را مقصر نشان دهد.

وی تصریح کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که بسیاری از این مطالبه‌ها در رابطه با این است که فقط با کسانی که این حقوق‌های نجومی را دریافت کرده‌اند برخورد شود در صورتی که باید با کسانی که دستورالعمل پرداخت این حقوق‌ها را امضا کرده‌اند نیز برخورد جدی شود.

وی گفت: با آزادی برخی مفسدین اقتصادی و سیاسی متاسفانه آنها به قهرمان تبدیل می‌شوند و این خطری را ایجاد می‌کند که باید به این مسئله نیز پرداخت.

وی در خاتمه از رسانه‌هایی که در کنار جنبش دانشجویی به مسئله تخلفات اقتصادی و مشکلات مردم پرداختند قدردانی کرد.

برخی در تبلیغ اقتصاد ریاضتی خباثت به خرج می‌دهند
محمد سلیمی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در ادامه این برنامه گفت: آنچه که جمهوری اسلامی را از ما و بقیه کشورهای اسلامی متمایز کرده نوع رفتارش در سیاست خارجی اعم از تقابل با قدرت های استکباری و سبک زندگی و مسائل داخلیش می باشد.

وی تصریح کرد: امروز اگر دشمن بخواهد تغییری در نظام انجام دهد، دیگر قصد براندازی آن را نداشته و راحت ترین کار، تغییر رفتار نظام و قالب آن است.

سلیمی با بیان اینکه کشور اسلامی بودن به این نیست که تنها اسم اسلام را یدک بکشند، اظهار داشت: حوزه اقتصاد وسبک زندگی دو مقوله مورد تغییر در برنامه دشمنان انقلاب است؛ از لحظه ای که این نگاه که باید مستضعفین زیر چرخ های اقتصادی له شوند و یا سرمایه داران باید در بالایی ترین نقطه شهر زندگی کنند، شروع شد، تغییر رفتار با مردم کلید خورد و احساس می کنیم که دولت یازدهم به دنبال تشکیل طبقه جدید سرمایه دارانی که دارای نفوذ اقتصادی هستند، است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: دولت می خواهد طبقه ای از سرمایه داران را به وجود بیاورد که هم دارای قدرت و هم ثروت باشند؛ کسانی که با این دید بر سر کار بیایند، قطعا نمی توانند کشور را به سمت پیشرفت سوق دهند.

وی ادامه داد: کشور ایران در خلیج فارس منطقه و حوزه های بین الملل اهرم هایی دارد که به واسطه آن امروز می تواند شعار انقلاب اسلامی را سر بدهد؛ حال اگر افرادی بخواهند این اهرم های نظام را کم رنگ کنند، از آن چه چیزی باقی خواهد ماند؟

سلیمی قراردادهای IPC و محرمانه را از جمله مواردی دانست که می تواند اهرم های جمهوری اسلامی را کم رنگ کند، ادامه داد: برخی می خواهند در فرهنگ جمهوری اسلامی جا بیندازند که مدیران باید بالای شهر نشسته و یا اینکه حقشان است که پول های نجومی دریافت کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور افزود: به تشکل های دانشجویی می گویند زمانی که شما نقد می کنید مردم را از انقلاب دلسرد خواهید کرد؛ در سال 70 مدیرانی بر سر کار بودند که وقتی رهبر معظم انقلاب از آنها خواست حقوق های اندکی را برای گذراندن زندگی خودشان از بیت المال دریافت کنند، این افراد حاضر نبودند که حقوقی را بگیرند؛ انقلاب اسلامی ما چنین فرهنگی جهادی داشت.

وی با بیان اینکه مردم از انقلاب اسلامی دل زده بشوند بهتر از فریب دادنشان است، گفت: برخی می گویند انتقادات شما مردم را دلزده می کند، ولی باید بگوییم دلزدگی آنها بهتر از فریب دادنشان است. بحث دوم این است که چرا اشتباهات خود را به گردن نظام و رهبری می اندازید؛ شما هستید که برای خود کیسه دوخته اید. اگر تشکل های انقلابی نقد می کنند به دلیل این است که انقلابیون پای اشتباهات آقا زاده ها هزینه نخواهند کرد.

سلیمی با اشاره به اظهارات روز گذشته سراج مبنی بر اینکه با فشار حسین فریدون مدیر بانک رفاه با وجود داشتن تخلفاتی، به این سمت منصوب شده، گفت: زمانی که مردم این اخبار را می شنوند، ناراحت می شوند؛ نمی فهمیم معنی این فشار چیست. نهادهای حکومتی باید به طور جدی عمل کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه دولت از همان ابتدا مشکلات را به گردن دولت قبل انداخت، بیان داشت: دولت به گونه ای برخورد می کند که گویا از حقوق های نجومی خبر ندارد. مگر می شود مدیری از فعالیت و دریافتی زیردستانش اطلاع نداشته باشد. اگر نمی دانستید؛ که یک بدبختی است و اگر می دانستید، وامصیبتا.

وی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی روحانی گفت: آیا آن زمان که می خواهید انتخاب شوید، از میزان حقوق دریافتی تان چیزی به مردم می گویید. در آن زمان تنها ادعا دارید که نوکر مردم هستید.

سلیمی با بیان اینکه روحانی به افکار عموم آدرس غلط می دهد، گفت: روز گذشته رئیس جمهور به مناسبت هفته قوه قضاییه،می گوید که این قوه به دنبال مجازات عاملین سفارت عربستان است. حادثه سفارت عربستان کار اشتباهی بود، ولی آیا اولویت کشور رسیدگی به عاملین سفارت عربستان است؟ این گونه مسائل علایم بی تقوایی است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: اختراع واژه های خنده دار همچون عبور از رکود و تورم صفر درصد مردم را دلزده می کند. انتهای فیش های حقوقی را که بررسی می کنیم کارنامه درخشانی هم از این افراد دیده نمی شد؛ بهتر نبود این هزینه ها را خرج نخبگان کشور می کردند.

وی در انتقاد به دولت گفت: این دولت کاری کرد که رهبر معظم انقلاب به جای ارائه سیاست های کلان در جلسه با هیأت دولت، از میوه روی درخت و در حوزه آموزش عالی از عدم اجرای کنسرت در دانشگاه ها صحبت کند و خودشان ریز به ریز وارد عمل شوند.

سلیمی با بیان اینکه برخی در تبلیغ اقتصاد ریاضتی خباثت به خرج می دهند، گفت: راه برون رفت مسائل کشور شفافیت است؛ نباید مسئولی جرات کند که بالاتر از حدی دریافت کند. زندگی لوکس برای مسئولان تراز اول حرام است؛ گفتن این نکات بردن آبروی کسی نیست، بلکه حق مردم است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خطاب به دولت گفت: فهم غلط خود را از اقتصاد مقاومتی اصلاح کنید. نهادهای قانونی کشور باید در حوزه مسائل جدی عمل کنند. مگر می شود در جمهوری اسلامی پرونده کلانی در عالی ترین سطوح کشور فاسد باشد و بعد بگوییم به ما فشار آوردند؛ این مرگ جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته سراج مبنی بر فشار حسین فریدون و نقش آن در منصوب کردن مدیر بانک رفاه گفت: این خبر به گردن کسانی هم هست که باعث و بانی این گونه مسائل هستند؛ مگر آن زمان رسانه و محاکم قضایی را از شما گرفته بودند که به دلیل فشار؛ افراد مفسد را بر سر کار آوردید. این گونه موارد امنیت فکری مردم را می گیرد.

سلیمی گفت: خدا با جمهوری اسلامی عقد اخوت نبسته است. این نمی شود که در قالب نظام اسلامی اقدامات لیبرالی انجام دهیم، قطعا با سر به زمین خواهیم خورد. حال فرق ما با حکومت طاغوت چیست؟ اگر مسئولین به هزینه کردن از آبروی نظام عادت کنند، آینده خطرناکی در پیش روی کشورمان خواهد بود.

دولت اجرای اقتصاد مقامتی را جدی نمی‌گیرد/ خرید هواپیمای تشریفاتی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟
مصطفی میرآخوری دبیر اسبق انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران نیز در نشست «بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم، از اقتصاد مقاومتی تا حقوق‌های نجومی» که به میزبانی «پاتوق رسانه‌های انقلاب اسلامی» برگزار شد،‌ گفت: با توجه به وضعیت کنونی کشور که هنوز تحریم‌ها رفع نشده و با توجه به اینکه مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند، اقتصاد مقاومتی بهترین راهکار برای خروج از مشکلات است.

وی افزود: دولت در طول سه سال گذشته راهکار مذاکره و سازش را پیش گرفته است. وقتی همه مشکلات را به نتیجه مذاکرات متصل کنیم و مذاکره را را‌ه حل اصلی برای مشکلات و پیشرفت اقتصاد در نظر بگیریم، مسلما چنین مشکلاتی پیش خواهد آمد که امروز شاهد آن هستیم.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی کاملا متفاوت است، گفت: مقام معظم رهبری چندین مرتبه به این مسئله تأکید کردند که اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی متفاوت است ولی برخی از قلم‌ها و افراد مغرض سعی می‌کنند اینگونه جای بیندازند که اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد ریاضتی است، در صورتی که اقتصاد مقاومتی با ریخت و پاش مخالف است ولی نمی‌خواهد مردم سختی بکشند.

میرآخوری با اشاره به اینکه دولت در رفع مشکلات اولویت‌ها را رعایت نمی‌کند، ادامه داد: دولت به جای اینکه مشکلات حمل و نقل جاده‌ای را که اکثریت مردم از آن استفاده می‌کنند در اولویت قرار دهد هواپیمای تشریفاتی می‌خرد و نتیجه این می‌شود که سربازان ما در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: متأسفانه دولت به جای اینکه به فکر قشر آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه باشد به فکر یک عده بچه پولدار بالای شهری است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: دولت می‌خواهد شیرینی رفع مشکلات از طریق مذاکره را با مسائل حاشیه‌ای مانند خرید هواپیمای تشریفاتی نشان دهد ولی مستضعفان در هواپیمای تشریفاتی و وام‌های 300 میلیونی که آقای صفدر حسینی و امثال آن دریافت کرده‌اند جایی ندارند. و واقعا خرید هواپیمای تشریفاتی چه دردی از مردم دوا می‌کند؟

میرآخوری اظهار داشت: دولت برای اینکه اقتصاد مقاومتی را اجرا نکند سعی می‌کند بگوید اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد ریاضتی است. برخی‌ها نیز می‌خواهند بگویند که اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه دور کشور را دیوار بکشیم در صورتی که اینگونه نیست.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی یک مفهوم در دل خود به نام دیپلماسی اقتصادی دارد که می‌‌گوید سرمایه‌گذاری در کشورهایی انجام شود که احساس می‌کنید ارتباط با آنها نفع بیشتری را برای شما می‌آورد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: با این روندی که بعد از برجام وجود دارد خارجی‌ها برای فروش کالاهای خود به کشور ما خواهند آمد و ایران بازاری بزرگ برای آنها خواهد شد در صورتی که بسیاری از کالاها در داخل کشور تولید می‌شود، ولی آنها را وارد می‌کنند.

میرآخوری اظهار داشت: سخنان مداوم مقام معظم رهبری باعث شد که دولت در یکی دو استان بحث اقتصاد مقاومتی را اجرا کند که نتایج خوبی نیز داشته است ولی توقع ما اجرای کامل این سیاست در کشور است ولی متأسفانه هیچ اعتقاد جدی برای این ماجرا وجود ندارد و دولت اجرای اقتصاد مقاومتی را جدی نمی‌گیرد.

وی با اشاره به ماجرای انتشار فیش‌های حقوقی نجومی گفت: این مسئله جدیدی نیست و همواره به روش‌های مختلف چنین کاری انجام شده است و این به اقتصاد مریض کشور برمی‌گردد. وقتی اقتصاد و دولت ما رانتی باشد معلوم است که یک عده سوءاستفاده خواهند کرد.

این فعال دانشجویی افزود: در دولت اصلاحات زنگنه به همراه شرکت‌هایی که مهدی هاشمی ایجاد کرده بود اقداماتی را انجام داد که به اقتصاد ما ضرباتی وارد شد حال همان زنگنه وزیر دولت روحانی شده است و بحث قراردادهای نفتی را پیش کشیده است.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم دولت روند خود را تغییر دهد و با توجه به آنچه در وصیت‌نامه امام (ره) آمده و با توجه به بیانات رهبری به مشکلات مردم بپردازد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top